Barion Pixel

Transzfer technika – tutorial

Ezúttal kicsit mélyebben foglakozunk a transzfer technikával. Az eljárás segítségével képeket – akár fekete/fehér, akár színes – vihetünk át különböző felületekre. A felület jelen esetben fa, de lehet anyag vagy kerámia is. Egy óra elkészítésén keresztül mutatom be a lépéseket.

Tehát a történet ott kezdődik, hogy van egy fa lapunk, ami az óra alapjául szolgál. Hobbi boltokban lehet ilyet venni az óraszerkezettel együtt. A natúr fát Pentart akril alapozóval festettem mindkét oldalán. Natúr alapra is dolgozhatunk, de én mindenképpen festett háttérben gondolkoztam.

A másik nagyon fontos alap a kép kiválasztása. Fontos, hogy lézeres nyomtatóval nyomtassunk a megfelelő méretben. A képet tükrözhetjük is, mert a nyomattal lefelé fogjuk átvinni a festéket a lapról.

Transzfer technika 01

A kiválasztott békámat nagyjából körbevágtam, és megkerestem a helyét a lapon még színével felfelé. Arra koncentráltam, hogy az óralap középső kivágása ne a béka szeménél legyen.

Transzfer technika 02

Ezután megfordítottam a lapot, és ceruzával megjelöltem a fő illesztési pontokat.

Transzfer technika 03

Most jön az első fontos mozzanat. Pentart image transfer géllel bekentem a fa alap azon részeit, ahol a kép lesz.

Transzfer technika 04

Aztán a békás képet is.

Transzfer technika 05

Gyorsan kell dolgozni, és alaposan. Két irányból szoktam kenni a felületet, hogy biztosan mindenhová jusson a ragasztóból, mert különben itt-ott nem tapad meg a minta, és később könnyen ledörzsöljük. Mindkét felületet kell kenni, de a lap széleinél óvatosan. A minta nélküli felére nem kerülhet ragasztó!

Óvatosan összeillesztettem a ragasztós részeket, és nagyjából elsimítottam a kezemmel, majd egy kártya segítségével alaposabban.

Transzfer technika 06
Transzfer technika 07

Ezután a hajszárítót vetettem be, hogy gyorsabban haladhassak. Megvárhatjuk, míg megszárad magától, de így sokkal gyorsabb. Különben is izgulunk már a végeredmény miatt, nincs idő várni. 🙂 Fontos, hogy ne legyen túl meleg, és ne tartsuk túl közel.

Transzfer technika 08

Ha biztosak vagyunk benne, hogy mindenhol megszáradt, akkor fogunk egy nedves szivacsot, és áttöröljük vele a papírt.

Transzfer technika 09

Ennyire legyen nedves

Transzfer technika 10

Ezután jön a sika-mika. Pontosabban a dörzsölés. Az ujjaink segítségével, körkörös mozdulatokkal finoman ledörzsöljük a nedves papírréteget. Nem szabad túl erősen csinálni, mert ledörzsölhetjük a képet is. Az első dörzsölésnél még kevés papír jön le.

Transzfer technika 11

Az egész képet átdörzsöljük, majd ismét szárítjuk.

Transzfer technika 12

Majd ismét nedvesítjük.

Transzfer technika 13

Dörzsöljük.

Transzfer technika 14

Itt már egész szépen láthatóvá válik a kép. Ha újból rászárítunk, akkor azonban még visszafehéredik, mert maradt rajta papír.

Transzfer technika 16

Ekkor ismét nedvesítünk, dörzsölünk, szárítunk, nedvesítünk, dörzsölünk. Egészen addig, amíg a szárítás után is szép éles a képünk.

Transzfer technika 17

A transzferálás után körbefestettem a mintát, aztán megkapta a számokat is sablon segítségével. Végül lakkoztam, és felkerültek a mutatók is.

Transzfer technika 20

Remélem, hogy érthetően sikerült bemutatnom a folyamatot. Ha bármi kérdésed van, szívesen válaszolok!

Kata